Вивчення
матеріальної частини зброї дає необхідні знання для її бойового застосування, а
також має за мету виробити навички, що забезпечують правильне поводження з
озброєнням, його збереженням та безвідмовну роботу при стрільбі в різних
умовах.
Заняття по
матеріальній частині зброї проводяться, як правило, в класі тривалістю 1-2
години. При вивченні нових питань заняття зазвичай плануються тільки по
матеріальній частині, а поглиблення та удосконалення знань може досягатися в
комплексі з вивченням інших розділів вогневої підготовки. Крім того, для
удосконалення знань по матеріальній частині використовується час чищення зброї.
Вивчення
того чи іншого зразка зброї будується приблизно в такій послідовності:
-
бойові
властивості та призначення зброї;
-
загальна
будова та принцип роботи частин та механізмів;
-
розбирання
та складання, чищення та змащування зброї;
-
назва,
призначення та будова частин та механізмів;
-
будова
боєприпасів що застосовуються для цього зразка зброї;
-
робота
частин та механізмів;
-
порушення
нормальної роботи частин та механізмів, заходи попередження та усунення
затримок при стрільбі;
-
огляд
зброї в зібраному та розібраному вигляді;
-
підготовка
зброї та боєприпасів до стрільби;
-
вивірка
оптичного прицілу, перевірка бою та приведення стрілецької зброї до нормального
бою.
Як
правило, не менше половини навчального часу відводиться на заняття по засвоєнню
роботи частин та механізмів і на вивчення причин виникнення затримок при стрільбі
та способів їх усунення. Не слід відводити багато часу на заняття по вивченню
назв та призначень частин зброї, так як ці питання закріплюються в процесі всіх
занять по матеріальній частині озброєння, під час її чищення і при підготовці
до стрільби.
Заняття
по вивченню матеріальної частини складається з:
- вступної частини:
- основної частини:
- заключної частини.
У вступній
частині керівник заняття оголошує:
- тему, мету та порядок проведення заняття;
- встановлює та доводить заходи безпеки;
- проводить опитування раніше пройденого
матеріалу.
Основну
частину заняття доцільно починати короткого повторення раніше пройденого
матеріалу. При цьому необхідно щоб повторення проводилося шляхом опитування і
було спрямовано на підготовку курсантів до вивчення нових питань.
Повідомляючи на
заняттях нові відомості, керівник повинен пам’ятати, що успішне засвоєння їх
неможливе без активної участі навчаємих. Тому керівнику слід не тільки самому
показувати і розказувати, а і шляхом бесіди змушувати навчаємих самостійно
приходити до правильних висновків про призначення та взаємодію частин та
механізмів.
У
заключній частині керівник заняття нагадує:
- тему, мету заняття та як вона була
досягнута;
- проводить скорочений розбір, оголошує
оцінки;
- підводить підсумки дотримання заходів
безпеки;
- ставить завдання
на самостійну підготовку, в яке включаються питання що вивчалися на даному
занятті в цілях поглиблення знань та відпрацювання вмінь і навиків.
|